شرکت کیمیای صنایع رضا (Barysun) به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست.

شرکت دانش بنیان کیمیای صنایع رضا

بر اساس تاییدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت کیمیای صنایع رضا توانست با تولید فناوری نوین، به جمع شرکت‌های دانش بنیان کشور بپیوندد.
کارخانه کیمیای صنایع رضا یکی از مجموعه­ های گروه توسعه صنایع رضا (TSR) است که تحت نشان تجاری Barysun به استخراج، فرآوری و تولید انواع مختلف ترکیبات نمک‌های باریم می‌پردازد.
شرکت کیمیای صنایع رضا اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده انواع ترکیبات نمک‌های باریم در ایران است. این شرکت پس از سال­ها کار تحقیقاتی توانسته است انواع نمک­های باریم مانند کربنات باریم، سولفات باریم و کلرید باریم و همچنین محصول جانبی سولفید سدیم را تولید نماید.

محصول دانش بنیان کربنات باریم

کربنات باریم با فرمول شیمیایی BaCo3 و شکل ظاهری بلورهای سفید، یک نوع مادۀ شیمیایی مصنوعی است که جزء پر مصرف­ترین نمک­های باریم محسوب می­شود. این محصول کاربرد فراوانی در صنایع تولید شیشه (اوپال)، آجر، کاشی و سرامیک، محصولات چینی و .... دارد.
بیشترین کاربرد این محصول در صنعت شیشه برای بالا بردن ضریب شکست و درخشش در شیشه، در صنعت لعاب به عنوان دوغاب و در تولید حشره کش می باشد.
با توجه به ذخایر سنگ باریت کشور، متاسفانه در گذشته کربنات باریم از طریق واردات تامین می­گردید که شرکت کیمیای صنایع رضا پس از 4 سال کار تحقیقاتی، توانسته این ماده را در داخل کشور تولید نماید و بخشی از نیاز کشور را تأمین نماید.

شرکت کیمیا صنایع رضا با برند باریسان، پس از طی مراحل تخصصی و اداری تاییدیه دانش بنیان شدن شرکت را اخذ نمود. برای دانش بنیانی، مراحل مختلفی باید طی شود از جمله: 1.محصول ویژگی های مورد نیاز را داشته باشد، 2.اطلاعات به نحو قابل قبولی جمع آوری شود 3. ارائه آن استاندارد باشد که بتواند در جلسات داوری تایید را جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه دانش بنیانی اینجا کلیک کنید.
شرکت مهرادتک افتخار داشت به عنوان بازوی اجرایی باریسان، از صفر تا صد دانش بنیان شدن، کنار این شرکت بود و در سریع ترین زمان و با بهترین مستندات این فرآیند را به نتیجه رساند.
اشتراک گذاری :
رویداد فولادی شو