طرح سرمایه گذاری قیر

خلاصه طرح

ساخت پالایشگاه در منطقه آزاد جنوب کشور (آبادان، بوشهر، بندر عباس)
حداقل زمین ۲ هکتار
محصول تولیدی: قیر ۶۰/۷۰، قیر ۸۵/۱۰۰
برج تقطیر: ۱۰۰ تن روزانه
مخازن ذخیره ۱۵۰۰ تن
خط بشکه پرکنی و جامبو
سوله ۳۰۰ متر
ساختمان اداری، پرسنلی ۲۴۰ متر

 

معرفی طرح سرمایه گذاری قیر

این طرح مربوط به راه اندازی و ساخت خط تولید قیر با گرید های مختلف از جمله قیر ۶۰/۷۰، قیر ۸۵/۱۰۰ می باشد. سرمایه گذاری در قیر نیازمند پالایشگاهی با ظرفیت 100 تن در روز می باشد. فرآیند تولید قیر از نفت خام می‌تواند به روش‌های مختلف و در دو فرآیند متفاوت شامل فرآیند پیوسته و ناپیوسته صورت بگیرد. هر کدام از این فرآیندها می‌توانند مزایای خاص خود را داشته باشند. عواملی مختلفی همچون دما، زمان هوادهی، ترکیب خوراک، شدت هوادهی، ارتفاع قیر و… می‌توانند در فرآیند تولید قیر و کیفیت محصول نهایی مؤثر باشند. در زیر معرفی و کاربرد این محصول به صورت مختصر توضیح داده شده است:

 

قیر

قیرهای نفتی، قیرهای جامد و نیمه جامدی هستند که به‌طور مستقیم از تقطیر نفت خام و یا با عملیات اضافی دیگر نظیر دمیدن هوا به دست می‌آیند. همچنین قیر نفتی بازمانده یا ته‌مانده سنگین تقطیر نفت خام است. میزان قیر نفت خام از صفر تا بیش از نیمی از آن متغیر می باشد. به‌علاوه قیرهای بدست آمده از منابع مختلف می‌توانند تفاوت‌های زیادی داشته باشند. قیرها دارای گرید های مختلفی هستند که نشان دهنده درجه نفوذ آنها می باشد.

قیر ۷۰-۶۰: این قیر دارای درجه نفوذ بین۷۰-۶۰ است.

قیر ۱۰۰-۸۵: این قیر دارای درجه نفوذ بین ۱۰۰-۸۵ است.

کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است:

1) غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب.

2) چسبندگی بالا.

با توجه به این ویژگی ها، عمده مصرف قیر در راهسازی و عایق کاری است.

برنامه های همکاری

این طرح با ظرفیت  100 تن در روز و با قابلیت تولید قیر ۶۰/۷۰، قیر ۸۵/۱۰۰ در نظر گرفته شده است که در زمینی به مساحت 2 هکتار قابلیت اجرا دارد. برای راه اندازی این خط تولید، تجهیزاتی از جمله واکنش گر ها، تجهیزات جداسازی، تجهیزات برقی و مکانیکی و سیستم های کنترل و نظارت مورد نیاز است. همچنین دانش فنی راه اندازی صفر تا صد خط تولید (طراحی مفهومی، ساخت و تامین تجهیزات، نصب، راه اندازی و بهره برداری) آماده ارائه به سرمایه­ گذاران و فعالان صنعتی محترم می باشد.

برنامه های همکاری

این طرح با ظرفیت 125 تن در روز با قابلیت تولید محصولات هیدروکربن سبک/سنگین تقطیری و هیدروکربن سبک/سنگین بلندینگ، دانش فنی راه اندازی صفر تا صد خط تولید (طراحی مفهومی، ساخت و تامین تجهیزات، نصب، راه اندازی و بهره برداری) را در شرایط زیر دارد و آماده ارائه به سرمایه ­گذاران و فعالان صنعتی محترم می باشد:
– در زمینی به مساحت 1 هکتار با قابلیت اجرا،
– تامین تجهیزاتی برای خط تولید از جمله راکتور، برج تقطیر، واحد تصفیه، مخازن ذخیره و ….

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و یا مایل به همکاری در این زمینه هستید، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

چرا مهرادتک

چرا مهرادتک!

طرح سرمایه گذاری قیر

رویداد فولادی شو